VRAAG EN ANTWOORD
Welke veiligheidsmaatregelen voor Covid-19 treffen jullie?
Wij werken volgens de laatste veiligheidsrichtlijnen van het RIVM. Als er telefonisch een afspraak wordt gemaakt kan het zijn dat er een paar extra vragen worden gesteld in verband met het coronavirus. Die vragen kunnen gaan over uw gezondheid, bezoek aan risicogebieden en of u contact heeft gehad met anderen die mogelijk besmet zijn met het coronavirus.

Heeft u of iemand in uw huishouden gezondheidsklachten zoals koorts, luchtwegklachten en/of hoesten? Dan vragen wij u nadrukkelijk om dat aan te geven aan de telefoon. We maken op dat moment geen afspraak met u en plannen in overleg op een later moment een afspraak in.

Verder wassen onze monteurs uiteraard regelmatig hun handen, houden ze afstand, schudden ze geen handen en houden ze hun eigen gezondheid goed in de gaten.
Waarom heb ik een brief ontvangen?
We kunnen natuurlijk niet zomaar met de deur in huis vallen en uw leidingen, meters of kabels vervangen. Daarom kondigen wij dit netjes van tevoren aan met een brief.

In deze brief staat dat we graag uw contactgegevens ontvangen. Op deze manier kunnen wij contact met u opnemen om uw woning in te plannen voor de werkzaamheden.
Mijn gasleiding vervangen, waarom eigenlijk?
DRS Infra werkt voor verschillende opdrachtgevers. Deze projecten doen wij in opdracht van de gasnetbeheerders, zoals bijvoorbeeld Stedin en Enexis.

De netbeheerders zijn verantwoordelijk voor een goed onderhouden systeem en dit betekent dat aansluitingen binnen een aantal jaren geïnspecteerd en/of vervangen dienen te worden.
Welke voorbereidingen moet ik treffen?
Wij vragen u een aantal zaken te regelen vóór de aanvang van de werkzaamheden, zodat onze monteurs goed en veilig bij u kunnen werken.

Het is belangrijk onderstaande voorbereidingen te treffen.
- Zorg dat de monteur goed bij de gasmeter kan.
- Maak de plek waar de gasmeter staat toegankelijk.
- Als u een oprit heeft, zorg dat er geen auto‘s staan.
Waar moet ik rekening mee houden als ik tijdelijk geen gas heb?
Zodra onze werkzaamheden binnen starten wordt u afgesloten van het gasnetwerk. Dit betekent dat u tijdelijk (ongeveer 2 uur) geen gebruik kunt maken van gastoestellen, zoals CV ketel (verwarming), gaskachel, geiser of gasfornuis. De verwarming werkt niet en er is tijdelijk geen warm water beschikbaar.
Moet er iemand thuis zijn tijdens de werkzaamheden?
Ja, het is belangrijk dat er iemand toegang verleent tot de woning zodat wij onze werkzaamheden kunnen uitvoeren.
Wat moet ik doen als ik toch niet aanwezig kan zijn?
Vraag dan iemand anders om aanwezig te zijn. Geef bijvoorbeeld uw sleutel af aan de buren of een familielid. Lukt dat niet? Dan is het zeer belangrijk dat uw dit minstens drie werkdagen voor de werkzaamheden doorgeeft aan ons.
Ik woon in een (portiek)flat of appartement. Zijn er dan extra aandachtpunten?
Als u in een flat, appartement of portiekwoning woont, is het van nog groter belang dat er iemand in het pand tijdens de werkzaamheden aanwezig is. Met uw buren bent u aangesloten op 1 gasleiding. De leiding kan alleen vervangen worden als u allen tegelijk aanwezig bent.
Wat houden de werkzaamheden in?
We vervangen de gasleiding vanaf de hoofdleiding buiten tot aan uw gasmeter. Hiervoor graven wij een gat bij de hoofdleiding en een gat bij de gevel van de woning. Ook voeren wij binnen werkzaamheden uit aan de gasmeter. We hebben ongeveer 3 uur nodig om de gasleiding te vervangen. Uiteraard zorgen we ervoor dat uw tuin of bestrating er weer netjes uitziet na de werkzaamheden.
Hoe laat beginnen de werkzaamheden?
Wij maken met u een afspraak voor de werkzaamheden binnen in huis. Hou er rekening mee dat ondanks dat uw afspraak bijvoorbeeld later op de dag gepland staat, de grondwerkzaamheden buiten vroeg in de ochtend plaatsvinden (vanaf 07:00 uur).
Wie voert de werkzaamheden uit?
Enexis en Stedin hebben de werkzaamheden uitbesteed aan firma Van Vulpen. DRS Infra voert in opdracht van Van Vulpen de betreffende werkzaamheden uit.
Zijn er kosten verbonden aan de werkzaamheden?
Nee, er zijn geen kosten aan verbonden. De kosten worden betaald door de netbeheerder.
Hoe weet ik zeker dat ik de juiste mensen binnen laat?
De monteur heeft een legitimatiebewijs bij zich. Hierop staan zijn naam, meestal een pasfoto en de bedrijfsnaam Van Vulpen vermeld. Vraag er gerust naar.
Waar kan ik terecht voor meer informatie?
Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0418 - 23 44 44. U kunt ook een email sturen naar planning@drs-infra.nl

Wij werken in opdracht van:

 

BRIEF ONTVANGEN? GEEF HIER UW CONTACTGEGEVENS DOOR