Vraag en Antwoord

Meest gestelde vragen

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, we staan u graag te woord.

Waarom heb ik een brief ontvangen?

We kunnen natuurlijk niet zomaar met de deur in huis vallen en uw leidingen, meters of kabels vervangen. Daarom kondigen wij dit netjes van tevoren aan met een brief.

In deze brief staat dat we graag uw contactgegevens ontvangen. Op deze manier kunnen wij u goed op de hoogte houden van de geplande werkzaamheden.

Om de veiligheid en kwaliteit van het gas- en waternetwerk te waarborgen, is onderhoud noodzakelijk. Netbeheerders (bijvoorbeeld Enexis, Liander, Stedin, Vitens en Brabant Water) zijn verantwoordelijk voor een goed onderhouden systeem. Dit betekent dat aansluitleidingen en meters van woningen en bedrijfspanden binnen een aantal jaren geïnspecteerd en/of vervangen dienen te worden.

Wij vragen u een aantal zaken te regelen in en rondom uw woningen of pand vóór de aanvang van de werkzaamheden. Zo kunnen onze monteurs goed, veilig en efficiënt hun werk uitvoeren.

Het is belangrijk onderstaande voorbereidingen te treffen:

  • Toegang tot de gasmeter en kruipruimte. Zorg dat we tijdens uw tijdslot toegang hebben tot uw gasmeter en eventuele kruipruimte. Als u zelf niet aanwezig kunt zijn, regel dan iemand die ons toegang kan verlenen of maak afspraken met uw buren.
  • Vrije ruimte rondom de gasmeter. Zorg ervoor dat de ruimte rond uw gasmeter vrij is, zodat we goed kunnen werken.
  • Oprit vrijmaken. Verwijder voertuigen van uw oprit en voor de deur. De graaf werkzaamheden buiten kunnen starten vanaf 07:00 uur.

Lees hier meer over wat wij van u verwachten.

Zodra onze werkzaamheden binnen starten wordt u afgesloten van het gas- of waternetwerk. Dit betekent dat u tijdelijk (ongeveer 2 tot 3 uur):

  • geen gebruik kunt maken van gastoestellen, zoals CV ketel (verwarming), gaskachel, geiser of gasfornuis.
  • De verwarming werkt niet en er is tijdelijk geen warm water beschikbaar.

Ja, het is noodzakelijk dat er iemand toegang verleent tot de woning zodat wij onze werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als u zelf niet aanwezig kunt zijn, regel dan iemand die ons toegang kan verlenen of maak duidelijke afspraken met uw buren.

Vraag dan iemand anders om aanwezig te zijn. Geef bijvoorbeeld uw sleutel af aan de buren of een familielid. Lukt dat niet? Dan is het zeer belangrijk dat uw dit minstens drie werkdagen voor de werkzaamheden doorgeeft aan ons.

Als u in een flat, appartement of portiekwoning woont, is het van nog groter belang dat er iemand in het pand aanwezig is tijdens de werkzaamheden. Met uw buren bent u namelijk aangesloten op 1 gas- of waterleiding. De leiding kan alleen vervangen worden als u allen tegelijk aanwezig bent. Als u zelf niet aanwezig kunt zijn, regel dan iemand die ons toegang kan verlenen of maak afspraken met uw buren.

  • Wij vervangen de leiding vanaf de hoofdgasleiding in de straat tot aan de gasmeter in uw woning.
  • Waar nodig doen we aanpassingen aan de meteropstelling in uw woning.
  • De werkzaamheden duren gemiddeld drie uur en worden op dezelfde dag afgerond.
  • Er wordt een gat gegraven buiten bij de gevel van uw woning en een gat bij de hoofdleiding in de
    straat.
  • De graafwerkzaamheden buiten kunnen starten vanaf 07:00 uur.

U ontvangt binnenkort een brief met de datum en het tijdslot waarop wij de werkzaamheden in en om uw woning gaan verrichten. Houd er rekening mee dat ondanks dat uw afspraak bijvoorbeeld later op de dag gepland staat, de graafwerkzaamheden buiten vanaf 07:00 uur kunnen starten.

DRS Infra voert in opdracht van verschillende hoofdaannemers (zoals Van Vulpen, Baas en Van Gelder) de werkzaamheden uit in Stedin, Enexis, Liander, Vitens en Brabant Water gebieden in heel Nederland.

Nee, er zijn geen kosten aan verbonden. De kosten worden betaald door de netbeheerder.

Onze monteurs hebben een legitimatiebewijs en bedrijfspas bij zich. Ook kunt u te alle tijden vragen naar een leidinggevende van de monteurs om de werkzaamheden en identiteit te verifiëren. Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft.

Zijn er onduidelijkheden of heeft u vragen? Bel, mail of WhatsApp ons.

  • E-mailen: Stuur een e-mail naar planning@drs-infra.nl. Wij beantwoorden uw email binnen 1 werkdag.
  • Bellen: Wij zijn van ma t/m vrij bereikbaar van 09:00 tot 17:00 op +31 (0)418 23 44 44
  • WhatsApp: U kunt ons appen op ons vaste telefoonnummer +31 (0)418 23 44 44.
 

Andere vraag?

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via telefoon, mail of WhatsApp.

Mail ons

Stuur een e-mail naar info@drs-infra.nl. Wij beantwoorden uw email binnen 1 werkdag.

Whatsapp

U kunt ons appen op ons vaste telefoonnummer +31 (0)418 23 44 44.

Bel ons

Wij zijn van ma t/m vrij bereikbaar van 09:00 tot 17:00 op +31 (0)418 23 44 44

Onze opdrachtgevers